Jumaat, 6 Januari 2012

Probitas Et Fides Menerima Cenderahati Lagi..Kali Ini Dari Siapa Pula???

Assalamualaikum wbt sahabat blogger semua. Semoga kalian semua senantiasa mendapat rahmat Allah SWT terutama di hari Jumaat yang mulia ini. Selawat dan salam kepada Junjungan Besar kita Nabi Muhammad SAW. Semoga syafaat baginda kita perolehi kelak.

Semalam ketika pulang dari kerja saya menerima sepucuk surat misteri di kotak peti surat rumah saya. Dalam hati ini berdetik ' Ini mesti dari sahabat blogger'. Ternyata telahan saya benar belaka hehehhee...Alhamdulillah, saya cukup terharu kerana menerima cenderahati dari salah seorang sahabat blogger saya.

Jadi, mari kita lihat siapakah gerangan blogger yang memberinya dan apakah cenderahati tersebut?.


Beliau adalah...














Sahabat blogger kita iaitu aanie dari blog mamaadam. ( gambar atas itu adalah header di blognya)





Kad yang beliau titipkan menyatakan terima kasih kerana menyokong blognya. Saya pun menjawab 'sama-sama ya mamaadam'.

Dan, cenderahati tersebut adalah..















FM dari Sabah..Baru-baru ini beliau ke Sabah untuk menjalankan tugas rasminya. Dan saya pasti, FM ini beliau beli untuk dititipkan kepada saudara mara, sahabat handai termasuk sahabat bloggernya. Lihat sini untuk entri beliau ke Sabah itu.







Dan, mari kita berkenalan dengan beliau. Blogger yang menggunakan nama panggilan aanie ini merupakan pemilik kepada blog mamaadam. Seorang isteri dan ibu kepada seorang putera bernama Adam ini adalah blogger yang berpangkalan di sekitar Lembah Klang tetapi berasal dari Kelantan Darul Naim.

Blognya banyak menceritakan kehidupan peribadinya sebagai seorang isteri, ibu dan pekerja kepada sebuah organisasi kerajaan. Melangkah ke tahun baru 2012 ini memberi seribu makna kepada beliau kerana telah berjaya memiliki kediaman sendiri. (Sila lihat entrinya disini ).

Trademark yang beliau gunakan dalam memperkenalkan blognya adalah 'bukan blogger luar biasa'. Jadi saya dengan ini mempersilakan sahabat blogger yang belum mengenali beliau ke rumah mayanya di http//:aanie.blogspot.com. Semoga ukhwah ikatan sesama blogger kan semakin erat lagi.

Kepada aanie a.k.a mamaadam, jutaan terima kasih saya ucapkan atas pemberian cenderahati ini. Sesungguhnya saya amat-amat menghargai pemberian yang penuh makna ini. Semoga ikatan ukhwah sesama blogger yang sudah sedia terjalin akan semakin kukuh lagi.

44 ulasan:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

oh mama adam..dh kenal dah :)

Cik SHiNJU berkata...

Cantik fm tu..

Meh jawab soklan minggu keempat..
Awak berada di ranking pertama.. :)

..::SangRatoo::.. berkata...

Salam Sahrom.Selamat Menyambut Tahun Baru.Semoga tahun baru ini lebih memberi keberkatan dan seribu rahmat utk Sahrom dan keluarga :)

Ieda AlHabsyi berkata...

tu yang seronok berblogging, kita berkawan, bertukar pendapat dan cerita, ada rezeki lebih, kita bertukar cenderahati pulak kan :)

afeezz berkata...

assalamualaikum mama adam : nak la jugak... hehehe

Kakzakie berkata...

wah... dapat FM dari aanie ye. Kakak tak ada ke aanie? hihi... gurau je:)

KhaiRin - anies berkata...

wah best nyer..untung3

Pok Amai-Amai berkata...

Oh, nak kene berkenalan nie...

Kunang-Kunang berkata...

Tak kira apa pemberian orang, hati mesti gembira menerimanya (tak termasuk pemberian rasuah).

amirah berkata...

rezeki...

khaifaiz berkata...

jap lg aku pergi sana berkenalan... hehehe

fairus berkata...

KENAPA DIA TAK BAGI AKU.. HUHU

eMMe berkata...

bestnye dpt souvenier dari sabah...hehehe...

Lya Colours berkata...

aaaa feveret sy FM tu !

gadisBunga berkata...

yey. peti sejuk awak mesti gembira!

AdiaLuze berkata...

Salam ziarah wahai sahabat,

Alhamdulillah .. Rezeki berblogging dan ber BW tu :)

de engineur berkata...

Salam dari Sabah,
memang berbaloi saudara memupuk persaudaraan sesama blogger, dapat cenderamata.
Been following & learning on how you promote your blog for a while now.

norhidana berkata...

seronoknyer....

Daddy Ziyyad berkata...

Tahniah Sahrom..byk dapat cenderahati....Sahrom, satu hari nanti, kita jumpa nak? saya nak belanja minum, makan...kita borak borak...

Kamsiah berkata...

salam
boleh la tambah koleksi kat peti ais ya...

Asrul "iLham" Sany berkata...

bestnye :D

Yati berkata...

Cantik fridge magnet tu.
Seronok dapat cenderahati dari kawan blogger ni.

ORLANDO AHMAD berkata...

x penah dapat hadiah mcm ni

♥cmª shIemª♥ berkata...

wahh...tahniah atok..

~Nana BamBam~ berkata...

nak berkenalan lah ngan mama adam..nti dapat cenderahati jugak..heheehe

eelobor berkata...

bertuah la deme....

redza berkata...

wah!!!

Afida Anuar berkata...

Teringat pula masa saya dapat FM dari awak tempoh hari;)

Zamani84 berkata...

Blogwalking.. Jemput lah singgah ke blog Zam :)

faiz berkata...

blog ni mampu menambahkan kenalan kan..

aanie berkata...

alamak..malunya bila nama disebut2 kat blog ni....
terharu dengan entri ni....sebenarnya lupa nak pesan x payah buat entri...sb hadiah x seberapa je..x sangka lak dpt cepat jugak fm ni..
papepun, thanx utk entri ni....^_^

Papa Mifz berkata...

tahniah...semoga dapat lagi..:)

Cikgu Ma berkata...

salam..waaa...bestnya..teringin jugak nak buat GA utk sahabat blogger..tp tak sempat lagi...


Jom jelajah sini:-
asben ku mesti bergaji 00000.00

Sharinginfoz berkata...

seronok gak dapat something kan...

NOOR FATIN berkata...

wahh bestnya.. tahniah! hehe cantik FM tu :)

Fatin Mraz berkata...

suka hati terima cenderahati.. =P

khairul berkata...

sempoi tu bro

Deru Ombak berkata...

Salam ziarah,
Follow berkongsi cerita ye..

Suhami Ahmad berkata...

wah, dapat FM....hihi

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

waa bestnyer dapat FM

cemomoi berkata...

baru sempat datang

uhhh kalo dapat buah hati pon best juga

Cik Rose Cute berkata...

Singgah dan Follow...

Amy Syaquena berkata...

ini tidak adil kenapa sahrom dapat amy x dapat ni aanie hehehe...anyway aanie memang seorang blogger yang peramah dan mengambil berat blogger lain...

Tea berkata...

saya tak pernah dapat pun Tuannn ? :(

Related Posts with Thumbnails